• SOLAT TIANG AGAMA

    Solat merupakan syariat Allah yang diturunkan kepada umat manusia. Ia digelar sebagai tiang agama. Sebagaimana sabda Nabi Muhammad s.a.w. : ( maksudnya ) Pangkal semua urusan adalah Islam, tiangnya ialah solat dan puncak tertingginya ialah jihad ( Riwayat Tarmizi )

  • SOLAT MENDIDIK AKIDAH

    “ Katakanlah, sesungguhnya solatku, ibadahku, hidup dan matiku kerana Allah tuhan sekalian alam, Tiada sesuatu melainkannya dan dengan itulah aku diperintahkan dan aku termasuk orang-orang terawal Islam ( berserah diri )“ ( Surah al-Anam, 6 : 162 – 163 )

  • MENDIDIK SIFAT SABAR

    يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱسۡتَعِينُواْ بِٱلصَّبۡرِ وَٱلصَّلَوٰةِ‌ۚ إِنَّ ٱللَّهَ مَعَ ٱلصَّـٰبِرِينَ “Wahai orang-orang yang beriman, mintalah pertolongan dengan cara solat dan sabar, sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar” ( Surah Al-Baqarah, 2 : 153 )

  • MENUNDUK PANDANGAN

    وَأَقِيمُواْ وُجُوهَكُمۡ عِندَ ڪُلِّ مَسۡجِدٍ۬ وَٱدۡعُوهُ مُخۡلِصِينَ لَهُ ٱلدِّينَ‌ۚ “ Dan luruskanlah wajahmu ( dan hatimu ) pada setiap solat dan ikhlaskan niatmu terhadap ketaatan. “ ( Surah al-A’raff, 7 : 29 )

Sample Video

Sorry, the page you were looking for in this blog does not exist.
Sorry, the page you were looking for in this blog does not exist.

Renungan

Akhlaq kita pada hari ini adalah proses tarbiyyah yang akan kita berikan kepada anak-anak kita. Jadi, untuk berhajatkan sesuatu kenikmatan memperoleh anak-anak soleh solehah, 'keperitan' bermujahadah menjadi insan yang soleh solehah itu perlu ditekankan. Orang selalu pandang remeh soal ini, hakikatnya perbuatan kita hari ini natijahnya pada hari kemudian. Mencari yang soleh sebenarnya lebih susah dari Menjadi yang solehah. Apabila Mencari, kita tercari-cari tetapi apabila Menjadi kita tahu apa yang perlu kita jadi... wahai diri..Solehahlah pada kalam dan perbuatan. Ya Allah..bantulah aku bermujahadah, ahai Pendampingku.. Pimpinlah aku menuju Jannah bersamamu.."

Followers

Maklumat Terkini

Statistik Pelawat